Marunada 2016. 10. 20-22.

Lovranban az idén rendezték meg a 43. Gesztenyefesztivált, a Marunadát. A Marunada valójában már október eljén megkeződik a környékbeli falvak, Liganj és Dobreć különböző programjaival. Az utcákon és a tereken mindenfelé gesztenyét, gesztenyés süteményeket, sült gesztenyét, gesztenyemézet és gesztenyéből készült különböző ételeket árulnak. A Gesztenyefesztivál ideje alatt sok programot szerveznek gyerekeknek, családoknak és a turistáknak is. A nagyszínpadon kórusok, zenekarok és gyermek együttesek lépnek fel. A Gesztenyefesztiválhoz kapcsolódóan sportolásra is van lehetőség, focitornát, sporthorgász versenyt, hegyi túrát, evezősversenyt, éjszakai bicajozást, tájékozódási kerékpárversenyt szerveznek. A Laurus Galériában pedig a „Naša djeca” (Mi Gyermekeink) szervezet Kreatív Képzőművészteti Műhelyének nyílt kiállítása nyílt meg.

Rákosmente Önkormányzata mint Lovran testvérvárosa az idei évben is meghívást kapott a Gesztenyefesztiválra. A budapesti delegáció október 20-án,csütörtökön a reggeli órákban indult útnak. A delegáció tagjai voltak Fohsz Tivadar Rákosmente alpolgármestere, Simon Míra XVII. kerületi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat elnöke, Szabó Tiborné képviselő és Kelemen Sándor a Polgármesteri Iroda Oktatási és Művelődési Csoportjának vezetője. Lovranban hideg és esős idő, valamint a nélkülözhetetlen Ágoston Gergely várt bennnünket. Délután Voloskoba kirándultunk és megtekintettük a várost. Pénteken Lovran alpolgármestere Branislav Petković úr jött értünk az Ucska Természetvédelmi Park egyik alkalmazottjával és egy kisbusszal elindultunk az Ucska-hegyre. A parkőr mesélt nekünk az Ucskáról, a Természetvédelmi Parkról, az Ucskán élő növényekről és állatokról, a turista útvonalakról és a sportolási lehetőségekről. Felmentünk a legmagasabb csúcsra, az 1401 méter magasan lévő Vojakra, de a sűrű felők miatt nem láttunk el sem Velencéig, sem Dalmáciáig. A visszafelé úton megálltunk egy ismert vadászétteremben és ott megebédeltünk. Délután Lovranban sétáltunk és megnéztük a kirakodóvásárt. Este Lovran Polgármesteri Hivatala ünnepi vacsorát adott a magyar, osztrák és szlovák testvérvárosok delegációi részére egy kis halvendéglőben a városközpontban. Az alkalomhoz illően gesztenyéből készült ételeket szolgáltak fel. Szombaton délelőtt a többi delegációval együtt elmentünk a Gesztenyefesztiválra, meghallgattuk néhány kórus fellépését a nagyszínpadon, megnéztük a most felújított mozit, gesztenyét és mézes pálinkát kóstoltunk és megebédeltünk a fesztiválsátorban. Az ebéd után a mi magyar delegációnk hazaindult, mert másnap a nemzeti ünnepen kellet részt vennnünk.

Rákosmenti Horvát Nemzetiségi Önkormányzat - tel.:+36/20 528-26-60 email: info(kukac)rakosmentihorvatok.hu